Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ: Αναλυτική και σε βάθος ενημέρωση για τον οδικό άξονα: ΑΚΤΙΟ - ΑΜΒΡΑΚΙΑ!

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2016 ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: ΛΟΥΤΡΑΚΙ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΒΟΝΙΤΣΑ-ΑΚΤΙΟ

Του Νώντα Νικάκη 

     Το μεγάλο  αναπτυξιακό οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία καρκινοβατεί εδώ και ένα χρόνο, αφού παραμένει εγκλωβισμένο στη παθογένεια των δημοσίων έργων. Διαβάζουμε συνεχώς δημοσιεύματα, τα οποία το ένα ανατρέπει το άλλο. Φανταστείτε ότι σε πολλά οδικά έργα υπάρχουν τα χρήματα κι όμως δεν ολοκληρώνονται ποτέ και έτσι περιπου συνέβη και στο παρόν οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία που άρχισε τον Μάιο του 2010 και τελειωμό δεν έχει. 
    Μια μικρή ελπίδα ίσως μας κάνει να είμαστε λίγο αισιόδοξοι....
      Διαβάστε παρακάτω πρόσφατα δημοσιεύματα τα οποία διαβάστηκαν εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργειου υποδομών και φαίνεται πως πείσθηκαν να παραδώσουν τμηματικά το μεγάλο οδικό έργο.....

 
      Με βάση το χθεσινό δημοσίευμα του αγαπητού μας φίλου Νικ. Καραγιάννη ο οποίος προβάλει τα δημόσια έργα και αγωνίζεται για την ολοκλήρωση των,  θα πρέπει όλοι μας, ενεργοί πολίτες, αυτοδιοίκηση, βουλευτές,  φορείς, ΚΤΕΛ καθημερινά να πιέζουμε εποικοδομητικά την πολιτική ηγεσία για να παραδοθούν στην κυκλοφορία έστω τα δυο κομβικά τμήματα ΛΟΥΤΡΑΚΙ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ και ΒΟΝΙΤΣΑ-ΑΚΤΙΟ εντος του 2016
       Ευτυχώς έστω για λίγο έριξε μια ματιά επί τόπου στο δρόμο Ακτιο-Αμβρακία, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος πέρασε με την ευκαιρία  των σεισμών της Λευκάδας και πιστεύουμε ότι σε σύντομο διάστημα ίσως πριν τα Χριστούγεννα να  περπατήσει με τα σπορτέξ όλο το οδικο τμημα. 
      Τελος προ ημερών και ο Βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς στο συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών αναφέρθηκε στο οδικό έργο, λέγοντας: 
        Με την ευκαιρία της παρουσίας του Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας του  κ. Κατσιφάρα, θα ήθελα να ζητήσω εκ μέρους όλων των Λευκαδίων, τη συνδρομή του για ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, το έργο του οδικού άξονα Ακτίου-Λευκάδας. Είναι ένα ώριμο έργο, είναι της αρμοδιότητά σας, είναι ένα έργο που θα διευκολύνει το νησί και θα είμαστε πραγματικά ευγνώμονες, εάν βοηθήσετε τη Λευκάδα.
      Επίσης πρέπει  να ξεκινήσουν ο διαδικασίες για τη ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας, ώστε η Λευκάδα να έχει μια μόνιμη και σταθερή επικοινωνία με την Ηπειρωτική Ελλάδα.
         Κύριε Κουρουμπλή, ως βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και υπουργός της κυβέρνησης, θα πρέπει να δείτε το θέμα της Αμβρακίας οδού, για το οποίο απαιτούνται περίπου 15 εκατ ευρώ, για να δοθούν 36 χιλιόμετρα στην κυκλοφορία που θα λύσουν το χρόνιο πρόβλημα στη μετακίνηση από και προς τη Λευκάδα αλλά και στην περιφέρειά σας...

Ας δούμε το πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ» με τίτλο: 
«ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ: Ήρθε η ώρα να αναλάβετε τις ευθύνες σας»

    Η εφημερίδα μας με την αμέριστη συμπαράσταση και τον αγώνα δρόμου που έχει κάνει ο συνεργάτης της κ. Επαμεινώνδας Νικάκης, έχει αναφερθεί πάμπολλες φορές στο παρελθόν στο έργο του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, ενός έργου πολύ σημαντικό για την ευρύτερη περιοχή και γενικά για την Δυτική Ελλάδα.
       Το συγκεκριμένο έργο ως γνωστόν, με εξαίρεση στο τμήμα Άκτιο – Βόνιτσα που τον τελευταίο καιρό άρχισαν και πάλι να γίνονται κάποιες εργασίες μετά την αλλαγή της εργολαβίας, έχει σταματήσει.
       Σε λίγο καιρό συμπληρώνεται ένας ολόκληρος χρόνος από την στιγμή που οι εργασίες, στα άλλα τρία κομμάτια του έργου έχουν σταματήσει και επειδή δεν βλέπαμε να γίνεται κάτι για την επανέναρξη τους, η εφημερίδα μας και ο συνεργάτης της κ. Επαμεινώνδας Νικάκης αποφασίσαμε να πάρουμε κάποιες πρωτοβουλίες, αφού και οι Βουλευτές του Νομού μας αλλά και τον όμορων Νομών που επίσης θα έχουν τεράστια οφέλη από την ολοκλήρωση του έργου, δεν φαίνεται να συγκινούνται ιδιαίτερα.
        Έτσι, την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου ο κύριος Νικάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με την ιδιαιτέρα γραμματέα το Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων στην οποία ανέφερε και τα όλα όσα έχουν γίνει και το τι θα πρέπει επιτέλους να κάνει από την πλευρά του το Υπουργείο για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα.
        Από την πλευρά του Υπουργείου ζητήθηκε να αποσταλεί από μέρους της εφημερίδας μας επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα στην οποία να αναφέρονται οι απόψεις της εφημερίδας μας.

     Έτσι, η εφημερίδα μας προχώρησε στην σύνταξη επιστολής στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω:
       «Στην συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας με το γραφείο του γενικού γραμματέα  στις 23 Νοεμβρίου που πραγματοποίησε ο συνεργάτης της εφημερίδας μας «ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ»,  κ.  Νώντας Νικάκης  που πολλές φορές στο παρελθόν ενημερώνει το αναγνωστικό κοινό της Δυτικής Ελλάδος σχετικά με την πορεία του έργου, σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε  πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες εκ νέου του προαναφερθέντος οδικού άξονα καθ όσον οι εργασίες σταμάτησαν σχεδόν ένα χρόνο  και ακριβώς με την ανάληψη της διακυβέρνησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. 
        Στην προσπάθεια σας προκειμένου να ξεπερασθούν τα προβλήματα του έργου που έχουν σχέση πρωτίστως με τους αναδόχους και τα διάφορα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν στην πορεία του έργου κρίνουμε σκόπιμο να σα παρακαλέσουμε να εξετάσετε με την έναρξη των εργασιών αν υπάρχει δυνατότητα να ολοκληρωθεί το τμήμα της εργολαβίας που αφορά την παράκαμψη Αμφιλοχίας και συγκεκριμένα από την ΘΕΣΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙ μέχρι την ΛΙΜΝΗ ΑΜΒΡΑΚΙΑ μήκους 15χλμ περίπου που ήδη τα 9-10χλμ είναι ασφαλτοστρωμένα και το υπόλοιπα 3-4 είναι στο στάδιο της οδοστρωσίας έτσι ώστε τον Ιούνιο -Ιούλιο του 2016 να δοθεί στην κυκλοφορία.
       Κατά την γνώμη μας επειδή ζούμε το μεγάλο κυκλοφοριακό δράμα της Αμφιλοχίας, από τα χειρότερα της χωράς, θα έπρεπε να είχε δημοπρατηθεί  το τμήμα Αμβρακία - Λουτράκι με ορούς που να εξασφάλιζαν την ολοκλήρωση του έργου όπως έγινε και με την παράκαμψη Αγρινίου. Ανάσανε η δυτική Ελλάδα από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία και το ίδιο θα συμβεί αφού ολοκληρωθεί και το τμήμα Αμβρακία –Λουτράκι.
      Σύμφωνα με εκτίμηση των τεχνικών αλλά και των εργαζομένων που αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα μας εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα στην χρηματοδότηση
το τμήμα αυτό με μαθηματική ακρίβεια θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι. Πιστεύουμε ότι ο δρόμος Αμβρακία -Άκτιο έχει ίδια αξία και σπουδαιότητα με την Εγνατία. Θα έπρεπε να είχαν πραγματοποιηθεί επισκέψεις  από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου καθ όσον οι προκάτοχοι σας υπουργοί, υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς επισκεφθήκαν αρκετές φορές την περιοχή.
       Τέλος σας παρακαλούμε να γίνουν ενέργειες διαμέσου του υπουργείου δικαιοσύνης σε ότι αφορά την έκδοση των δικαστικών αποφάσεων στο πρωτοδικείου και εφετείου Αγρινίου διότι πέρασε ένας χρόνος από τον Νοέμβριο του 2014 και Ιούνιο του 2015 που εκδικάσθηκαν οι υποθέσεις απαλλοτριώσεων και ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις.
    Δεν είναι δυνατόν για έργα εθνικής σπουδαιότητας να υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις.
     Ευχαριστούμε για την ενημέρωση και την οποία θα δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλο έντυπο και στην συνέχεια στον ηλεκτρονικό Τύπο  της περιοχής Δυτ.  Ελλάδος. 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ» - ΦΡΑΓΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΕΚΔΟΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ -ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ»

       Ας ελπίσουμε όλοι η συγκεκριμένη επιστολή να φτάσει στα χέρια των αρμοδίων και να μην καταλήξει σε… κάδο απορριμμάτων κα επιτέλους να ξεκινήσουν και πάλι κάποια στιγμή τα έργα. Ας ελπίσουμε και εμείς να μπορέσουμε να βάλουμε ένα… λιθαράκι σε ότι αφορά την ολοκλήρωση του τεράστιου αυτού έργου.

Ας δούμε και το χθεσινό άρθρο από το site YPODOMES
Άκτιο-Αμβρακία: Τετράμηνη παράταση στα έργα, νέα δημοπράτηση και πάμε για 2020
         Το φιλί της ζωής έδωσε και πάλι το Υπουργείο Υποδομών στο πολύπαθο έργο του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Οι 4 εργολαβίες που έληγαν μέσα στον Δεκέμβριο πήραν παράταση για 4 μήνες ακόμα. Οι παρατάσεις πρέπει να εγκριθούν από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή.
      Τα έργα που έχουν χαρακτηριστεί ως phasing αναμένεται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com να κλείσουν τον κύκλο ζωής τους μέχρι τα τέλη του 2016 καθώς κατασκευάζονται ήδη από τον Μάρτιο του 2010. Με την πρόοδο να είναι κολλημένη στο 50% οι εξελίξεις που καταγράφονται είναι απογοητευτικές.
       Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μεγάλη προσδοκία είναι πριν κλείσουν οι 4 εργολαβίες να παραδοθούν τα άκρα του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή η παράκαμψη Αμφιλοχίας και τα πρώτα 12 χιλιόμετρα από το Άκτιο, στόχος που προς το παρόν δεν έχει κλειδώσει.
      Μέσα στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει προβλεφθεί η δημοπράτηση μίας εργολαβίας-σκούπας που θα αναλάβει ότι απομείνει ανεκτέλεστο από τις 4 εργολαβίες με σκοπό μέχρι το 2020 ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 80 εκ.ευρώ.
        Το έργο επιχειρήθηκε πέρυσι να σωθεί με την είσοδο των εταιρειών ΤΟΜΗ και ΑΚΤΩΡ στις εργολαβίες 2 και 3 αλλά ούτε αυτό τελικά ήταν καταλυτικό για τα έργα. Μεγάλος πονοκέφαλος παραμένουν οι απαλλοτριώσεις που σύμφωνα με τοπικές πηγές του ypodomes.com έχουμε κάποιες θετικές εξελίξεις.
        Σύμφωνα με τις πηγές αυτες εκδόθηκαν από το Πρωτοδικείο Αγρινίου οι αποφάσεις για τα ακίνητα από το Δρυμό μέχρι την Αμβρακία, δηλαδή τα ακίνητα που επηρεάζουν θετικά την ολοκλήρωση της Παράκαμψης Αμφιλοχίας.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
       Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 245εκ.ευρώ.
    Θα κατασκευασθεί με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.
        Θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας  ενώ θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο Άκτιου και μεγαλύτερη χρήση για την Υποθαλάσσια του Ακτίου
     Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς και ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά. Η απόσταση Άκτιο-Αντίρριο μήκους περίπου 155 χλμ θα διανύεται σε 70-75 λεπτά από 120 λεπτά σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά).

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ ΛΟΥΤΡΑΚΙ- ΑΜΒΡΑΚΙΑ: 




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥΝΤΑ ΣΤΟ ΑΚΤΙΟ, ΣΤΟ 12ΧΛΜ  ΚΑΙ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΚΤΙΟΥ -ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ:

Ο Εκλεκτός φίλος  και συνεργάτης σε θέματα οδικής ασφάλειας  ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΤΣΗΣ στέλεχος της αστυνομίας περιβάλλοντος είναι ένας από τους αφανείς εργάτες που με τα εκτενές φωτορεπορτάζ του ενημερώνει για την χρησιμότητα του έργου και διευκολύνει την πρόοδο των εργασιών:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο