Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

ΒΟΝΙΤΣΑ: Βόλτα στην ιστορία και Παρουσίαση της διεθνούς συνθήκης Πασσάροβιτς από την Αμφικτιονία Ακαρνάνων



ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ  ΠΑΣΣΑΡΟΒΙΤΣ
     Μια εργασία των σπουδαστών των Εκπαιδευτηρίων Πληροφορικής Βόνιτσας, με διεθνή τίτλο MOSES EDUCATION ESTABLISHMENS (αρ. αδειας λειτουργίας Υπουργείο Παιδείας)
•Πιστοποίηση Microsoft Office & IC3
•Τεχνοβλαστός Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
•Ενταγμένα στις δομές του Υπουργείου Παιδείας.

  Στόλλα Παναγιώτα, Χαϊδάκης Ηλίας, Στρουμπή Σεσίλια, Λάσκαρη Σπυριδούλα, Κομποτιάτη Ματίνα, Μπουρσινού Χριστίνα, Γεωργαλής Νίκος, Ζαχαράκης Κων/νος, Μπαλάσκας Θανάσης, Σκλεπούνη Πόπη, Μπαλάσκας Κων/νος, Σκλεπούνης Όμηρος, Παρασκευούλης Δημήτρης, Λουργιώτης Αναστάσιος, Τσίνας Σωτήρης, Λιακοπούλου Μυρτώ, Τσιάμης Βασίλης, Παλούκη Αρσενία, Τσιάμης Ηλίας, Παλούκης Σπύρος, Μπουλιέρης Φώτης, Χριστονίκος Αντώνης, Μπουλιέρης Δημήτρης, Τρανουλίδης Αντρέας. 

    Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Αμφικτιονία Ακαρνάνων, στην οποία 24 σπουδαστές των εκπαιδευτηρίων πληροφορικής Βόνιτσας, παρουσίασαν με πολυμέσα τις 5 ημέρες του βενετοτουρκικού πόλεμου (1717 μχ) στην Βόνιτσα και την εφαρμογή της διεθνούς συνθήκης, δια της οποίας η Βόνιτσα και η γύρω περιοχή (σε απόσταση μιας ώρας δρόμο με άλογο από την πύλη του Κάστρου) περιήλθε στους Ενετούς.....



•Η διεθνής συνθήκη του Πασσάροβιτς, τι όριζε για τη VONIZZA;;; 
•Για τη διευθέτηση των ορίων της Ενετικής Βόνιτσας, έτσι όπως καθορίστηκαν από τους όρους της συνθήκης Πασσάροβιτς, τα δύο ενδιαφερόμενα μέρη Βενετία και Τουρκία, ορίζουν τους αντιπροσώπους τους. 
•Από πλευράς Βενετίας το λόγο έχει ο  Αντώνιο Λορεδάν και από πλευράς Τουρκίας ο Οσμάν Εφέντης. 

Ακολουθεί έγγραφο ντοκουμέντο για την εφαρμογή της διεθνούς συνθήκης
•Numero documento: 1643 Αριθμός εγγράφου: 1643 
Χρονολόγηση 
Ημερομηνία σύνταξης: 25/11/1718 (δυτική)
Ημερομηνία Εγίρας: 2 Μουχαρέμ 1131 
Αποστολέας: Μωάμεθ 
Τίτλος: καδής της Άρτας 

•Έγγραφο που έχει συνταχθεί από τον καδή της Άρτας. 
      Παραθέτουμε  σε ελεύθερη μετάφραση το έγγραφο και ό, τι υπάρχει μέσα σε παρενθέσεις είναι αποκλειστικά δικές μας επεξηγήσεις. 
•Το πρωτότυπο έγγραφο βρίσκεται στα αρχεία της Βενετίας. 
•Περιγραφή της Σύμβασης για τα περίχωρα της Vonizza. 
       Σύμφωνα με τη Συνθήκη (temessükat) να ανταλλάσσονται μεταξύ των δύο μερών μετά την ειρήνη που έγινε μεταξύ της Βενετίας και της Τουρκίας στις 22 Σαμπάν 1130 (21 Ιουλ 1718), τα φρούρια της Vonizza, Πρέβεζα και Βουθρωτό, πρέπει να παραμείνει στη Δημοκρατία τους (εννοεί στην Βενετία) τόσος χώρος, όσος που μπορείτε να ταξιδέψετε σε μία ώρα (στην συνθήκη ορίζονταν ότι η έναρξη της διαδρομής θα γίνονταν από την ανατολική πύλη του κάστρου). Η  οριοθέτηση της Vonizza από πλευράς Οθωμανών θα γίνει από τον Οσμάν πασά του Μοριά, και από πλευράς Βενετίας από τον  Antonio Loredan. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία δια του Οσμάν Εφέντη, πρώην Ντεφτερντάρ του Μοριά, θα συνοδεύεται και από τον Αχμέτ Αγά, ήδη Kahya. Η ένδειξη των διαφόρων τοποθεσιών αποτελεί την οριακή γραμμή. Για την αδιαφιλονίκητη κατάληξη της συμφωνίας θα υπάρχουν συνολικά  είκοσι τέσσερις μάρτυρες. 
•Αποφασίστηκε να τεθούν επτά σημεία στο έδαφος και η ευθεία ένωση αυτών των σημείων να είναι τα όρια της Ενετικής Βόνιτσας. 
•Τα πάντα ορίστηκαν με την απόσταση χρόνου μιας ώρας με το άλογο και σημείο έναρξης την πύλη του Κάστρου… στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. 

     Στους σπουδαστές είχαν δοθεί τα ιστορικά κείμενα (γαλλική- γερμανική και ιταλική ανταπόκριση) καθώς και οι φωτογραφίες από τους μοναδικούς πίνακες ζωγραφικής για τον βενετοτουρκικό πόλεμο (συλλογή ΠΑΡΑΒΙΑ). Οι σπουδαστές μετέφεραν τα δεδομένα σε μια δυναμική παρουσίαση , με άριστο αποτέλεσμα εργασίας.
     Στο περιεχόμενο της παρουσίασης, αίσθηση προκάλεσαν οι πρωτοεμφανιζόμενες πληροφορίες για τις εκκλησίες του Κάστρου και τον Χάρτη Παπαχρήστου.

•την κατάκτηση του κάστρου από τους Τούρκους (1499 μχ) στο κάστρο υπήρχε μια καθολική εκκλησία (στη σημερινή Καζάρμα) και δύο ορθόδοξες εκκλησίες. Για καμιά από τις τρείς εκκλησίες, μέχρι σήμερα, δεν έχουμε σε πιο άγιο ήταν αφιερωμένες. Η μία από τις ορθόδοξες ήταν στο χώρο που σήμερα είναι η Αγία Σοφία και η άλλη στο χώρο που σήμερα είναι η δεξαμενή νερού. Οι Οθωμανοί είχαν μετέτρεψαν την Καθολική εκκλησία σε τζαμί, την σημερινή Αγία Σοφία σε μπαρουταποθήκη και την άλλη της σημερινής δεξαμενής σε Τζαμί.

        Το ενδιαφέρον παρέμεινε αμείωτο σε όλη την διάρκεια της παρουσίασης, καθόσον τα γεγονότα που εμφανίζονταν  ήταν σε χρονική εναλλαγή ώρα την ώρα.        
        
    Για άλλη μια φορά η ιστορία έχει αποδείξει ότι για την Βόνιτσα τα τοπωνύμια έχουν κρατήσει τις παλιές ονομασίες τους επί αιώνες. Ο Αχείμαστος, η Κουκουμίτσα, η Αναήρα, η Σάλτινη, το Μυρτάρι, κλπ, είναι μια απλή απόδειξη.

Ο Χάρτης «Παπαχρήστου».

       Το τρίτο σημείο ορόσημο της Ενετικής Βόνιτσας ήταν στον έλεγχο του ποταμού Βέρδα (ή Βάρδα). Είναι ο ποταμός που πηγάζει από το Μοναστηράκι και φτάνει στη Βόνιτσα και την Βουλκαριά. Στο σημείο αυτό της παρουσίασης έγινε πρόσθετη ενημέρωση ότι για τον ποταμό Βέρδα τα στοιχεία των δύο νέων χαρτών που επεξεργάζεται η Αμφικτιονία Ακαρνάνων, θα μας δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τις γύρω περιοχές όπως την Πογωνιά και την Ζαβέρδα.
      Οι εικόνες που πλαισίωσαν την παρουσίαση, κατά το πλείστον ήταν παλιοί χάρτες και πίνακες ζωγραφικής – γκραβούρες ενετικής περιόδου. Πολλοί φίλοι, με το τέλος της εκδήλωσης, μας ζήτησαν ψηφιακά αντίγραφα από τις εικόνες της παρουσίασης. Παραδόθηκαν τουλάχιστον  14 cd  ενώ αρκετοί ιστορικοί ερευνητές που παρακολουθούσαν την εκδήλωση , είχαν φέρει τα φλασάκια τους και πήραν  σε ψηφιακή μορφή όλα τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν.

     Εκτός από τους σπουδαστές των εκπαιδευτηρίων πληροφορικής, την εκδήλωση υποστήριξαν: Ο Δημήτρης Λιόντος και η  Θεοδώρα Σφονδύλη (εκπαιδευτικοί από την Πρέβεζα), η Νοέλ Μπαξερ (συγγραφέας),  η Ίρις Παπακώστα και ο Ντίνος Στυλιανός (αντιπρόεδρος της Αμφικτιονίας)
     Την εκδήλωση προλόγισαν οι Ντόβας Φίλιππος (πρόεδρος της Αμφικτιονίας) και ο Αποστολάκης Παντελής (πρόεδρος του Κέντρου Μέριμνας και Πολιτισμού Δήμου Ακτίου Βόνιτσας).

Βόνιτσα, η πόλη των 18 εθνοτήτων















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο