Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Δημοπραττείται κανονικά η υποθαλάσσια Λευκάδας

      Όταν τον Μάρτιο του 2012 εξαγγέλλονταν οι δημοπρατήσεις για τη νέα γενιά έργων με παραχώρηση από τον τότε Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη, απορούσαμε πως σε κλίμα προεκλογικό θα μπορούσαν αυτά τα έργα να προχωρήσουν και να υλοποιηθούν.
      Στην χώρα της κρίσης, πέρασαν 3 χρόνια από τότε. Σαν να μην πέρασε μια μέρα, είμαστε και πάλι σε προεκλογικούς ρυθμούς. Η ιστορία έχει γράψει 6 συνεχόμενες παρατάσεις στην ημερομηνία διεξαγωγής της δημοπράτησης των 3 αυτών έργων (πλην Αεροδρομίου Καστελίου).
        Λίγες μέρες πριν τις εκλογές και ενώ όλοι περίμεναν πως αυτά τα έργα θα έπαιρναν την 7η συνεχόμενη παράταση, το Υπουργείο Υποδομών κάνει την έκπληξη και αποφασίζει ότι δεν υπάρχει λόγος άλλης παράτασης και διεξάγει κανονικά τους διαγωνισμούς.
       Σε μία άλλη ανεπτυγμένη Ευρωπαϊκή χώρα, αυτό δεν θα ήταν είδηση καθώς το σύστημα λειτουργεί ακόμα και σε τέτοιες περιόδους. Στην Ελλάδα όμως αυτό είναι ιδιαίτερα σπάνιο καθώς θεωρητικά θα πρέπει να ενημερωθεί η νέα Κυβέρνηση και ο νέος Υπουργός Υποδομών (ή το διάδοχο σχήμα του).
      Η έκπληξη πάντως παραμένει και τα έργα για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας-Περάματος, την Υποθαλάσσια Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη θα δημοπρατηθούν κανονικά (;) τις επόμενες ημέρες......



Η απόφαση συγκρότησης επιτροπής διαγωνισμού άλλωστε και για τους 2 διαγωνισμούς έχει δημοσιευθεί.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ
      Στο πεδίο της μάχης τώρα οι προγραμματισμένες διεξαγωγές των δημοπρατήσεων είναι οι παρακάτω και με τους υποψήφιους αναδόχους:
-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ-ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ: Σήμερα είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Μεγάλο ερωτηματικό  η συμμετοχή καθώς το έργο θεωρείται «μικρό».

-ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ  ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ. Στις 27 Ιανουαρίου, ακριβώς δηλαδή σε 1 εβδομάδα. Αν θα γίνει τελικά; Κανείς δε γνωρίζει. Το συγκεκριμένο έργο θα αποτελέσει τιτανομαχία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ καθώς το νότιο άκρο «αγγίζει» τις παραχωρήσεις του ΑΚΤΩΡΑ (Ολυμπία, Αττική Οδός) και το βόρειο άκρο την παραχώρηση της ΤΕΡΝΑ (Νέα Οδός).  Επίσης πρόκειται για έργο με εμπορικό ενδιαφέρον λόγω της εμπορευματικής μεταφοράς που θα προσελκύσει μιας και θα παρακάμψει την Αττική.

-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ: Στις 3 Φεβρουαρίου, δηλαδή σε 2 εβδομάδες περίπου. Σίγουρα θα συμμετάσχουν ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και κανείς δεν ξέρει αν θα έχουμε κάποια έκπληξη από χώρα του εξωτερικού με εμπειρία σε τέτοια έργα (VINCI, HOCHTIEF). Το έργο έχει σημαντικό εμπορικό αντικείμενο και θα τραβήξει το ενδιαφέρον.

ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ
Λίγες μέρες αργότερα θα έχουμε τη δημοπράτηση για την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, στην Κρήτη. Προγραμματισμένη δημοπράτηση στις 17 Φεβρουαρίου και με συμμετοχή όλων των μεγάλων  παραδοσιακών δυνάμεων της ελληνικής κατασκευαστικής κοινότητας και όχι μόνο.
Ερώτημα φυσικά παραμένει το αν θα γίνουν οι δημοπρατήσεις, αν θα «περπατήσουν» ακόμα και αν πραγματοποιηθούν καθώς τον τελικό «πολιτικό» λόγο θα έχουν εκείνοι που θα βρίσκονται στις θέσεις ευθύνης του Υπουργείου Υποδομών μετά το σχηματισμό της νέας Κυβέρνησης.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
http://www.agriniopress.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο