Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

NΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ: Προωθείται η δημιουργία κεντρικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και ο μελλοντικός ρόλος των ΚΤΕΛ

ΣΗΜΕΡΑ: ο Σταθμός ΚΤΕΛ στον Κηφισό

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ:  ο εντυπωσιακός σταθμός  ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

        Ο Φίλος Λυκειάρχης από τη Βόνιτσα Νώντας Νικάκης με αφορμή τη δημιουργία κεντρικού εντυπωσιακού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και την μετεγκατάσταση εκεί των δύο σταθμών του ΚΤΕΛ Λιοσίων και Κηφισού, μας επισυνάπτει συνέντευξη του πρόεδρου του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρ. Γκίκα στην εφημερίδα «Πρωινός λόγος» και καταθέτει τις απόψεις του για τον μελλοντικό ρόλο των ΚΤΕΛ.
Μας γράφει:

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

     Σας στέλνω συνέντευξη του πρόεδρου του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων κ Γρ. Γκίκα σχετικά με τον πολυσυζητημένο σταθμό στον ελαιώνα και τον ρόλο των ΚΤΕΛ γενικότερα και είναι μια ευκαιρία να συμπληρώσω κάποιες απόψεις και εμπειρίες.
     Αυτά που αναφέρονται αφορούν και την Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα την περιοχή μας, η οποία γειτονεύει με  την τουριστική περιοχή της Ηπείρου και όχι μόνο και θα πρέπει κάποτε και εμείς να αρπάξουμε κανένα κόκαλο από τον τουρισμό αυτής της περιοχής.
     Τα ΚΤΕΛ θα έπρεπε να έχουν κοινοπραξίες και συνεργασίες με όμορα ΚΤΕΛ και καταλαβαίνουν ορισμένοι τι εννοώ και αν δεν το έχουν πράξει μέχρι σήμερα θα πρέπει να μελετήσουν τρόπους να αυξήσουν των κύκλο εργασιών τους και  να  προσφέρουν πακέτα εισιτηρίων φθηνά, διότι τα πράγματα άλλαξαν και το ΙΧ αυτοκίνητο χρησιμοποιείται πιά μόνο για κοντινές αποστάσεις και όχι για  μεγάλα ταξίδια.......



     Η Εγνατία οδός, η Ιόνια που κατασκευάζεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και το δικό μας τμήμα ΑΚΤΙΟ - ΑΜΒΡΑΚΊΑ θα φέρουν τα άνω κάτω στον σχεδιασμό εκ μέρους των ΑΕ ΚΤΕΛ στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Ελλάδος.
       Να σας υπενθυμίσω π.χ. ότι επί επταετίας τα ΚΤΕΛ Δυτικής Ελλάδος είχαν εταιρία υποχρεωτικά με έδρα τα Γιάννενα και από την Αθήνα ταξίδευες με όποιο ΚΤΕΛ επιθυμούσες. Τότε που δεν υπήρχαν σταθμοί, αυτοκινητόδρομοι, σύγχρονα λεωφορεία και ήταν πολλά τα προνομια για τους επιβάτες άλλα δυστυχώς με την μεταπολίτευση οι μέτοχοι δεν κοίταξαν  μακριά και αυτό δεν τιμά  και την δημοκρατία, άλλα αυτό είναι ένα άλλο θέμα και όχι του παρόντος. Τώρα βαδίζουμε μπροστά και λαμβάνουμε υπ όψιν την σημερινή πραγματικότητα  η και αν θέλετε και εθνική τραγωδία.
       Προσωπικά γνωρίζω το καθεστώς λειτουργίας της εποχής εκείνης διότι έτυχε και η οικογένειά μου να είναι ιδιοκτήτης λεωφορείου.
      Ευχάριστα τα νέα από τον φίλο πρόεδρο και συμπατριώτη μας κ Γκίκα και αγαπητοί μέτοχοι λεωφορειούχοι οργανωθείτε προσφέροντας υπηρεσίες ούτως ώστε με την προσφορά σας να απογοητεύεται τους κατόχους ΙΧ και να γίνεται ελκυστικότεροι με σύγχρονα λεωφορεία εκπαιδευμένο προσωπικό  και άλλα πακέτα.

Η εφημερίδα «Πρωινός λόγος» γράφει:

Τα από βορρά οφέλη της Εγνατίας, με την Ιόνια θα έλθουν και από νότο…


Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ «ΚΕΝΤΡΑ»!
Υπερσύγχρονος Σταθμός όλων των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ελλάδας, θα κατασκευαστεί στο Βοτανικό Αθήνας (στον Ελαιώνα)
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρ. Γκίκας μιλάει στον «Π.Λ.»

      Πόσες φορές χρειάστηκε κάποιος να ταξιδέψει στην Αθήνα και δεν… μαρτύρησε μέχρι να φθάσει, εξαιτίας της απαράδεκτης Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Αθηνών, η οποία ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό για πολλά θανατηφόρα τροχαία;
     Πολλοί έχουν βρεθεί σ’ αυτή την δυσάρεστη θέση και κυρίως οι φοιτητές που αναγκάζονται να μετακινούνται πιο συχνά σε σχέση με τον υπόλοιπους Ηπειρώτες. Μπορεί να δόθηκαν στην κυκλοφορία κάποια τμήματα, κατά την διαδρομή, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει ακόμη έντονο και θα λυθεί μόνο όταν ολοκληρωθούν επιτέλους Ιόνια και Ολυμπία Οδός.
     Βέβαια, το ίδιο λέγαμε και για την Θεσσαλονίκη λίγα χρόνια πριν, που για να φθάσουμε στην συμπρωτεύουσα η ταλαιπωρία ήταν μεγάλη και το ταξίδι ατελείωτο. Μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού όμως η Ήπειρος ήρθε πολύ κοντά με ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα - όπως και αντίστροφα - ταξιδεύοντας με ασφάλεια και σε σύντομο χρονικό διάστημα. 

Εργασίες στους δρόμους…
      Το γεγονός ότι οι εργασίες στο τμήμα Πατρών – Κορίνθου έχουν ξεκινήσει και συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς (ας ελπίσουμε μέχρι το τέλος, αφού κι αυτός ο δρόμος που δέχεται μεγάλη κίνηση καθημερινά έχει περάσει από… σαράντα κύματα), σε συνδυασμό με κάποια τμήματα της Ιόνιας Οδού που δόθηκαν στην κυκλοφορία (παράκαμψη Αγρινίου και Άρτας), αφήνουν θετικές προοπτικές ότι η Ήπειρος σύντομα θα έρθει κοντά με την πρωτεύουσα και θα… εξαργυρώσει όλα τα οφέλη που δημιουργούνται με την ελαχιστοποίηση της απόστασης.

Πολλά τα οφέλη!
Αυτά τα εισπράττει σε σημαντικό βαθμό η Ήπειρος, μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού από Βορρά. Εκτός του ότι οι Ηπειρώτες φθάνουν στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες πόλεις της Βορείου Ελλάδας πιο γρήγορα και με ασφάλεια, και η περιοχή μας έχει γίνει πιο προσιτή στους Βορειοελλαδίτες και τους τουρίστες από Βαλκανικές  χώρες. Πρόσφατο γεγονός οι τουρίστες που κατέκλυσαν τα Ηπειρωτικά παράλια φέτος το καλοκαίρι από Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, κ.α..
Κάτι παρόμοιο αναμένεται να συμβεί και όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος προς Αθήνα και τη Νότια Ελλάδα, αφού τώρα – λόγω και έλλειψης αεροδρομίου – είμαστε σχετικά απομονωμένοι.

Υπερσύγχρονος Σταθμός ΚΤΕΛ…
      Μια ακόμη καλή είδηση για την περιοχή μας έρχεται από τα ΚΤΕΛ, με τα οποία καθημερινά σχεδόν 2.000 ταξιδιώτες μετακινούνται από την Ήπειρο προς την Αθήνα. Η μετεγκατάσταση του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων από τον Κηφισό στον Ελαιώνα (περιοχή Βοτανικού) φαίνεται πως σύντομα θα είναι γεγονός. Η μελέτη που είχε εκπονήσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) πριν από περίπου 10 χρόνια, φαίνεται πως… ξεπαγώνει το Υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται αποφασισμένο να προχωρήσει στην πολυπόθητη μετεγκατάσταση των δύο σταθμών των ΚΤΕΛ, Λιοσίων και Κηφισού. 
      Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή των σύγχρονων εγκαταστάσεων φέρνει και πάλι στο προσκήνιο η εταιρεία «Αττικό Μετρό», η οποία θ’ αναλάβει να «τρέξει» τον διαγωνισμό και στη συνέχεια θα έχει τον ρόλο του τεχνικού συντονιστή των μελετών και της κατασκευής του έργου.

Από τα ΚΤΕΛ οι οριστικές μελέτες
    Ερωτηθείς χθες από τον «Π.Λ.» σχετικά γι’ αυτή την άκρως θετική εξέλιξη ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων (και Γεν Γραμματέας του Κεντρικού Σταθμού Αθηνών, όπως και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΚΤΕΛ) κ. Γρηγόρης Γκίκας ανέφερε ότι  η προμελέτη έγινε από το ΕΜΠ, ωστόσο «εμείς ως ΚΤΕΛ έχουμε αναλάβει την δέσμευση να κάνουμε τις οριστικές μελέτες». 
     Μάλιστα, όπως είπε την περασμένη εβδομάδα το ΚΤΕΛ είχε μια συνάντηση με την «Αττικό Μετρό» για να οριστικοποιηθούν κάποια πράγματα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Γκίκα, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο 2015 θα έχει βγει η δημοπρασία, ενώ το αργότερο έως το 2017 το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί, αφού η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και υπάρχουν ενδιαφερόμενοι.
     Η επένδυση αυτή, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις κυμαίνεται στα 90 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και το μερίδιο του ιδιώτη, απ’ ότι όλα δείχνουν μέχρι τώρα θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος μαζί με τα ΚΤΕΛ.

Η προμελέτη του ΕΜΠ…
Σύμφωνα με τη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο σταθμός θα δημιουργηθεί σε έκταση 90 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, εκ των οποίων τα 38,5 στρέμματα θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των υπεραστικών λεωφορείων.
Επίσης προβλέπεται η κατασκευή χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος, για εμπορικές χρήσεις, χώρος στάθμευσης, όπως και πράσινο.
Ο υπερσύγχρονος αυτός συγκοινωνιακός κόμβος θα συνδυάζει τις υπεραστικές λεωφορειακές συνδέσεις Αθήνας με την υπόλοιπη Ελλάδα (ΚΤΕΛ), δίκτυο του Μετρό στον Σταθμό Ελαιώνα, τοπικό σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών, οργανωμένους χώρους στάσης για από – επιβιβάσεις από /προς ταξί και Ι.Χ., χώρο στάθμευσης για τους επιβάτες του Μετρό και για τις ανάγκες των υπεραστικών λεωφορείων.
      Το πόσο σημαντικό έργο αποτελεί η κατασκευή σύγχρονων εγκαταστάσεων κεντρικού Σταθμού ΚΤΕΛ στην Αθήνα προκύπτει και από την σημερινή υφιστάμενη κατάσταση στον Κηφισό. Σύμφωνα με την προμελέτη του ΕΜΠ περίπου 34.000 επιβάτες εξυπηρετούνται ημερησίως και στους δυο Σταθμούς (Κηφισό και Λιοσίων), ωστόσο υπολογίζεται ότι αυτός ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, τώρα τα δεδομένα –και λόγω κρίσης - έχουν πλέον αλλάξει, αφού όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ για την μετακίνησή τους.

Κοντά σε στάση Μετρό!

Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρηγ. Γκίκας στάθηκε επίσης στο γεγονός ότι η μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ στην Αθήνα θα ωφελήσει πολύ τους επιβάτες, αφού δίπλα ακριβώς υπάρχει στάση του Μετρό. Η εξυπηρέτηση, και με μικρότερο κόστος, θα είναι άμεση. Ενώ έως πολύ σημαντικό ανέφερε και το γεγονός ότι και οι οδηγοί δεν θα χρησιμοποιούν την Καβάλας, αλλά πηγαίνοντας για παράδειγμα από Γιάννενα θα ανεβαίνουν από το Σχιστό και θα βγαίνουν κατευθείαν στο Σταθμό του ΚΤΕΛ. Δηλαδή, όπως είπε και ο κ. Γκίκας, σε 10 λεπτά από την Ελευσίνα το λεωφορείο θα βρίσκεται στον Σταθμό. Ούτε κίνηση, ούτε φανάρια, ούτε τίποτα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο