Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Ευθυμία Κολοβού: Παρέμβαση για τον δρόμο Κουβαράς – Φυτείες – Αστακός


Από την Ευθυμία Κολοβού

Δημοτική Σύμβουλο Δήμου Ξηρομέρου

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΟΥΒΑΡΑΣ – ΦΥΤΕΙΕΣ – ΑΣΤΑΚΟΣ ΚΑΙ ΦΥΤΕΙΕΣ - ΚΑΤΟΥΝΑ  - ΜΥΤΙΚΑΣ A’ ΦΑΣΗ

Κύριε  Δήμαρχε Ξηρομέρου
Πυθαγόρα Σαμαρά
    Επιτέλους  θα αρχίσει να κατασκευάζεται  1,5 χρόνο περίπου μετά από τη δημοπράτηση ( 7/12/10),  το οδικό έργο Κατασκευής νέας χάραξης αλλά και βελτιώσεων από ΚΟΥΒΑΡΑΣ προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ, χωρίς όμως  να συνδέονται οι ΦΥΤΕΙΕΣ και η ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.  Απεναντίας απομονώνονται και δεν ξέρουμε πλέον μέχρι πότε....


         Είναι μεγάλο το πρόβλημα για τα δύο χωριά όπως θα δούμε πιο κάτω. 
     Το εγκριθέν έργο είναι προϋπολογισμού 16.366.115 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, μετά την απόφαση 34/2012 της 3/2/12 Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Δ Ελλάδος και τη λοιπή προβλεπόμενη εξέλιξη, διότι το έργο όπως γνωρίζετε, είναι της Περιφέρειας. 
     Στις 30/3/2012 εξέδωσε μάλιστα  και την απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 226 στρεμμάτων που αφορά 2 συνδημότες Φυτειών όπως διάβασα πρόσφατα στο διαδίκτυο.

         Το έργο αρχικά είχε κατακυρωθεί στην εταιρεία ΑΕΤΕΘ Α.Ε με 44,35% έκπτωση, με δεύτερη την «ΑΝΑΣΤHΛΩΤΙΚΗ Α.T.E» με έκπτωση 39,60%. Μετα από δικαστικές διαμάχες, το έργο κατακυρώθηκε  στη δεύτερη. Έτσι θα το κατασκευάσει με  8.313.373,27 .
             Ο αρχικός τίτλος του έργου, όπως έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ είναι «Βελτίωση οδού Κουβαράς – Φυτείες – Αστακός και Φυτείες - Κατούνα  - Μύτικας ‘Α Φάση»
          Όμως αυτός ο τεχνικός τίτλος δημιουργεί σύγχυση στον κόσμο που δεν γνωρίζει ορολογίες περί έργων,  νομίζει δηλαδή ότι πρόκειται για βελτίωση όλου του δρόμου από  ΚΟΥΒΑΡΑ ΜΕΧΡΙ ΑΣΤΑΚΟ και από ΦΥΤΕΙΕΣ μέχρι ΜΥΤΙΚΑ, διά μέσου ΚΑΤΟΥΝΑΣ
     Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι θα κατασκευασθεί ή θα βελτιωθεί  δρόμος 9,2 χλμ μόνο, από τον  ΚΟΥΒΑΡΑ μέχρι 3,3 χλμ έξω από τις ΦΥΤΕΙΕΣ προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ. Αυτό βέβαια αναφέρθηκε και από το κλιμάκιο της Περιφέρειας.

         Τα πάντα κ Δήμαρχε και αγαπητοί συνδημότες  Ξηρομερίτες, άρχισαν  το 2003- 2004 με τοπογραφικές εργασίες. Συντάχθηκαν σχέδια προμελέτες και μελέτες το 2005, 2006 κλπ, για τη βελτίωση-κατασκευή 80 χλμ, ενώ βλέπουμε να δημοπρατούνται το 2010, μετά από χρονοβόρες διαδικασίες τα έτη 2008 και 2009, μόνο 9,2 ΧΛΜ, ήτοι το 11,5% των 80 συνολικά χιλιομέτρων. 
         Η μελετητική εταιρεία ΧΩΡΟΜΕΤΡΙΑ με έδρα τη Αθήνα (τηλ επικοινωνίας 210-8215989, 210-8211748) www.chorometria.gr/ , είχε πάρει  εντολή από το 2003 να ετοιμάσει 3 μελέτες:

            α.  Προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σε κλίμακα 1:5000 για τα τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας συνολικού μήκους 80 περίπου χλμ.
          
            βΟριστική μελέτη οδοποιίας στα οδικά τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Μπαμπίνι μήκους 9,2 χλμ. και Φυτείες - Παπαδάτος μήκους 4,2 χλμ.
          
            γΠρομελέτη και οριστική μελέτη ισόπεδων κόμβων σε κλίμακα 1:500.

      Ξεκίνησαν οι διαδικασίες από το 2003 και φθάσαμε αισίως  το 2012!!!, για  να αρχίσει να κατασκευάζεται ένα μικρό τμήμα, αλλά και αυτό λειψό, διότι δεν θα γίνει το τμήμα του δρόμου  προς τα χωριά μας ΦΥΤΕΙΕΣ και ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ, όπως φαίνεται στη φωτογραφία και εξηγώ πιο κάτω:
         Από την  παραπάνω οριστική μελέτη, όπως βλέπετε και στο χάρτη, δεν χρηματοδοτήθηκε και ούτε δημοπρατήθηκε  τελικά το τμήμα από τα νότια των Φυτειών προς τις ΦΥΤΕΙΕΣ και την  ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ μήκους 4,2 χλμ με 6.650.000 € παρά το ότι η Νομαρχία το έστειλε στη Περιφέρεια  (Δείτε το δελτίο τύπου 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009, του πρώην Νομάρχη κ Σώκου  που αναφέρει σχετικά την στην ιστοσελίδα του. http://www.sokosonline.gr/gr/main_show.php?id=%C4%E5%EB%F4%DF%E1%20%D4%FD%F0%EF%F5&id1=143
         Δηλαδή κινούμενοι από ΚΟΥΒΑΡΑ θα φθάνουμε μέχρι εκεί που  γράφει Νότια Παράκαμψη Φυτειών Χ.Θ 5+ 904, 76, (δηλαδή περίπου 6 χλμ από τον ΚΟΥΒΑΡΑ στο Χάρτη που θα δείτε παρακάτω). 
        Εν συνεχεία θα μπαίνουμε στον υπάρχοντα δρόμο που έρχεται από ΜΠΑΜΠΙΝΗ και θα γυρνάμε προς τα πίσω προς το χωριό άλλα 3  χλμ περίπου. Δηλαδή 9 χιλιόμετρα απόσταση περίπου!!!! Οι δε κάτοικοι ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ θα διανύουν επιπλέον άλλα δύο χιλιόμετρα προς το χωριό !!!! 
       Φοβάμαι ότι, εμείς οι ΦΥΤΕΙΩΤΕΣ και οι ΠΑΠΑΔΑΤΑΙΟΙ, θα χρησιμοποιούμε για πολλά χρόνια ακόμα τον παλιό δρόμο από ΚΟΥΒΑΡΑ προς τα χωριά μας, διότι διερχόμενοι από εκεί είναι λιγότερα τα χιλιόμετρα, ενώ θα ανεβαίνουμε σε λιγότερο χρόνο και θα έχουμε λιγότερα έξοδα καυσίμων!!!!. 
       Τελικά φαίνεται ότι παρουσιάσθηκε το νέο έργο των 9,2 χλμ, ως «δώρον άδωρον» για τα δύο χωριά μας; Σίγουρα βέβαια θα εξυπηρετούνται άριστα οι κινούμενοι από ΚΟΥΒΑΡΑ προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ και αντίστροφα, αποφεύγοντας τις στροφές ΦΥΤΕΙΩΝ. Δείτε τον χάρτη και θα ενημερωθείτε για αυτά που αναφέρω πιο πάνω. Το ένα μόνο σκέλος του δρόμου που βλέπουμε θα γίνει. Αυτό προς την ΜΠΑΜΠΙΝΗ. Αυτό που πάει προς ΦΥΤΕΙΕΣ -ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ δεν κατασκευάζεται.

        Συνοψίζοντας, αναρωτήθηκα και μένω ακόμα με τις απορίες, πως είναι δυνατόν, ενώ υπήρχε ολοκληρωμένη  μελέτη από το 2009,  για τα 9,2 χιλιόμετρα προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ και τα 4, 2 προς ΦΥΤΕΙΕΣ - ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ, γιατί μετά από 3 χρόνια κατασκευάζουμε μόνο τα 9,2 χιλιόμετρα
    Αν τα 6.650.000 € προς ΦΥΤΕΙΕΣ  και ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ κόπηκαν ή δόθηκαν αλλού το έτος 2009, ή δεν υπήρχαν χρήματα, ή για άλλους τεχνικούς  λόγους που δεν γνωρίζω, λυπάμαι πολύ για την εξέλιξη αυτή, αλλά κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό και να τα διεκδικήσουμε  άμεσα
       Δεν γνωρίζω επίσης τις αιτίες που δεν ολοκληρώθηκαν και οι υπόλοιπες μελέτες για τον ΑΣΤΑΚΟ και τον ΜΥΤΙΚΑ τόσα χρόνια.

         Οι τεχνικοί υπάλληλοί μας θα πρέπει να ετοιμάσουν άμεσα φάκελο με κατεπείγον αίτημα του Δήμου μας, προς τον Κ Περιφερειάρχη για εκδήλωση ενεργειών της Περιφέρειας στα πλαίσια του Προγράμματος ΕΣΠΑ 2007-2013 για τα παρακάτω:
1ον Να προωθηθεί άμεσα και κατ εξαίρεση για χρηματοδότηση και δημοπρασία το τμήμα των 4,2 χιλιομέτρων από τα νότια των ΦΥΤΕΙΩΝ προς τις ΦΥΤΕΙΕΣ και την ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
2ον Ολοκλήρωση των δύο άλλων αναγνωριστικών  μελετών δρόμων και κόμβων, μέχρι ΑΣΤΑΚΟ και μέχρι ΜΥΤΙΚΑ από ΑΕΤΟ. (δεν γνωρίζω τι υπάρχει στη Περιφέρεια). Έχει γίνει μεν προεργασία από το 2004,  αλλά θέλει να ολοκληρωθούν ως μελέτες για να ωριμάσουν, ενώ έχουν παγώσει προ πολλού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013    τρέχει  και ίσως το χάνουμε, και να γυρίσουμε χρήματα πίσω στην Ε.Ε. Ξέρουμε  ότι για να προλάβουμε, πρέπει να έχουμε μελέτες έτοιμες για χρηματοδότηση τώρα που η χρηματοδότηση από την Ε.Ε έχει ανέβει σε ποσοστό συμμετοχής πάρα πολύ.

Κε Δήμαρχε,
   Πρέπει να δώσετε άμεση προτεραιότητα σε πίεση του Δήμου μας προς την Περιφέρεια, έτσι ώστε να ξαναρχίσουν και   να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες από την Περιφέρεια για το σύνολο του έργου, από την Νότια Παράκαμψη ΦΥΤΕΙΩΝ προς ΑΣΤΑΚΟ και προς τις ΦΥΤΕΙΕΣ –ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ- ΑΕΤΟΣ – ΜΥΤΙΚΑ. 
          Απαιτείται επίσης η συστράτευση όλων των φορέων, της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας του Ξηρομέρου για πίεση προς την Περιφέρεια και το Υπουργείο που ούτως η άλλως είχε καλέσει τις περιφέρειες να ετοιμάσουν μελέτες. Δεν γνωρίζω αν μπορεί να κάνει κάτι τώρα.  
       Τότε πράγματι θα ολοκληρωθεί το μεγάλο οδικό έργο που αρχίζει για στο ΞΗΡΟΜΕΡΟ, μαζί με το δρόμο προς το Πλατυγιάλι και Αστακό, που πρέπει και αυτό να γίνει, που θα φέρει το Ξηρομέρο, πιο κοντά στην επίτευξη των χρόνιων στόχων του, όσον αφορά στην ανάπτυξη στο εμπόριο, στην κτηνοτροφία, γεωργία, αλιεία, σε βιομηχανικές, στις τουριστικές και αγροτουριστικές επενδύσεις και στην εν γένει οικονομική αλματώδη ανάπτυξη που τόσο έχει ανάγκη στη σημερινή κρίση.
              Όλοι γνωρίζουν ότι εμείς εδώ στο Ξηρομερο έχουμε από τους χειρότερους δρόμους στην Ελλάδα και λογικά θα έπρεπε να έχουμε προτεραιότητα  απορρόφησης πιστώσεων για τους παραπάνω δρόμους. Υπάρχουν και πολλές σχετικές διαχρονικές δηλώσεις  αρμοδίων περί τούτου. Τα  υπόλοιπα 70 χιλιόμετρα από ΦΥΤΕΙΕΣ προς ΑΣΤΑΚΟ και προς ΑΕΤΟ -ΜΥΤΙΚΑ, ενημερώνω ότι φαίνεται ότι δεν υπάρχει  εδώ  και χρόνια , σε εξέλιξη διαδικασία ολοκλήρωσης της αναγνωριστικής μελέτης για να ωριμάσει στη συνέχεια και να προλάβουν να εγκριθούν για εισαγωγή τους στο ΕΣΠΑ..

          Πριν από 2 μήνες στις 23 /2/2012 και αγωνιώντας για τα παραπάνω κρίσιμα ζητήματα για το παραμελημένο ΞΗΡΟΜΕΡΟ, έθεσα ερώτημα με επιστολή στην εταιρεία ΧΩΡΟΜΕΤΡΙΑ που συνέταξε τις μελέτες, να με πληροφορήσουν αν συνεχίζονται οι μελέτες ή έχουν κάποια νεότερη εντολή για συνέχιση των μελετών, προκειμένου ανάλογα με την απάντηση να προβώ στο παρόν αίτημα. 
       Πράγματι η εταιρεία μου απάντησε στις 5/3/2012 (την επιστολή σας την καταθέτω)  ότι εκτός από το τμήμα των 9,2 χλμ. που και εμείς ξέρουμε ότι έχει προωθηθεί για κατασκευή, για όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. 
      Επομένως γνωρίζοντας πλέον που βρίσκεται η υπόθεση, θα πρέπει τώρα να κάνουμε την αίτηση- διερεύνηση προς την Περιφέρεια να ενεργήσουν για ολοκλήρωση των υπόψη  μελετών σε στάδιο Οριστικής Μελέτης, μετά από άμεση ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης προκειμένου στη συνέχεια να δημοπρατηθούν.
       Δεν το κρύβω κ Δήμαρχε ότι χαίρομαι που έκανα πριν 2 μήνες αυτή τη διερεύνηση, έτσι σε σχέση με τη συγκέντρωση που έγινε την Κυριακή στο χωριό μου, δεν θα κατηγορηθώ ότι προβάλω τον εαυτό μου αφού άκουσα πρώτα για το θέμα. Η απόδειξη είναι στις ημερομηνίες στις συνημμένες επιστολές. Δεν το έχω ανάγκη εξάλλου. Εγώ ασκώ τα καθήκοντά μου, ως δημοτική σύμβουλος και έχω δικαίωμα αλλά και ανάγκη να ενημερώνω και τον λαό μας για να μη υπάρχει παραπληροφόρηση για το πώς δουλεύουμε και τι προσφέρουμε ο καθένας μας, σε αυτούς που μας εμπιστεύτηκαν αλλά και σ’ αυτούς που δεν μας εμπιστεύτηκαν. Δεν είναι κακό αυτό. Εξάλλου για την πρόοδο και ανάπτυξη του λαού μας δεν υπάρχουν για μένα παρατάξεις και προστριβές και μικροπολιτικές προσωπικές επιδιώξεις. Αυτά τα απεχθάνονται όπως ξέρετε και καλά κάνουν όλοι οι Ξηρομερίτες.

     Κάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει είναι ότι αν χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά θα υπάρξουν και εκατοντάδες θέσεις εργασίας για πολλά χρόνια για πολλούς Ξηρομερίτες. Υπόψη ότι για το ΕΣΠΑ η κρατική συμμετοχή έπεσε στο 5%. Το 95% των δαπανών δίνεται από την Ε.Ε. Αλλά σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη και αξιωματούχους από τις Βρυξέλλες για όλα αυτά ευθύνεται η ανυπαρξία ενός συγκροτημένου μηχανισμού παραγωγής έργων που να καθιστά εφικτή την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων. Δύο είναι οι βασικοί άξονες του προβλήματος που ανακόπτει τη μοναδική πηγή τόνωσης της οικονομίας που έχει η Ελλάδα. Έχουν απορροφηθεί από το 2007 μέχρι σήμερα 4,9 δισ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων και τα υπόλοιπα 10 δις, ευρώ παραμένουν αναξιοποίητα. Συνεπώς, επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ αργούν να προκηρυχθούν, έργα υποδομής αναβάλλονται, το ίδιο και δράσεις κατάρτισης, νέας τεχνολογίας, πληροφοριακά συστήματα. Ας ελπίσουμε ότι θα προλάβουμε.

24 Απρ 2012
Ευθυμία Κολοβού 
Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Ξηρομέρου


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΟΥ
 ΠΡΟΣ  
 ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ  :   ΧΩΡΟΜΕΤΡΙΑ
http://www.chorometria.gr/

      Σας χαιρετώ. Είμαι Δημοτική σύμβουλος στο Δήμο Ξηρομέρου Αιτωλ/νίας και ονομάζομαι Ευθυμία Καραπάνου Κολοβού. Θα ήθελα να με πληροφορήσετε αν υπάρχει εξέλιξη μετά την παρακάτω πληροφορία που έχετε αναρτήσει στην ιστοσελίδα σας, προκείμενου να ενημερωθώ και να προβώ σε ενέργειες προτάσεις προς τον Δήμο για την ολοκλήρωση των μελετών και τη χρηματοδότηση. 
     Ίσως γνωρίζετε ότι η ολοκληρωμένη μελέτη σας των 9,2 χλμ έχει χρηματοδοτηθεί και αναμένεται η έναρξη εργασιών. Με ενδιαφέρει η εξέλιξη, αν υπάρχει, για τα υπόλοιπα τμήματα, όπως φαίνονται παρακάτω. Θα επιθυμούσα εάν είναι δυνατόν, στη περίπτωση που δεν έχουν προχωρήσει, να με ενημερώσετε τι ενέργειες απαιτούνται να προτείνω εισηγηθώ στο δήμο κατά χρονικό στάδιο για να  φτιάξουμε τους κακοτράχαλους δρομους μας στη περιοχή.
  (Προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σε κλίμακα 1:5000 για τα τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας συνολικού μήκους 80 περίπου χλμ. Οριστική μελέτη οδοποιίας στα οδικά τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Μπαμπίνι μήκους 9,2 χλμ. και Φυτείες - Παπαδάτος μήκους 4,2 χλμ., Προμελέτη και οριστική μελέτη ισόπεδων κόμβων σε κλίμακα 1:500.)
 23 Φεβ 2012
Σας ευχαριστώ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο