Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Ελληνική γλώσσα: έξω πάμε καλά, αλλά εδώ κακοποιείται!

Μερικές σκέψεις, επισημάνσεις και προτάσεις με την ευκαιρία σχετικής ερώτησης της βουλευτή κυρίας Σοφίας Γιαννακά

Του Δημήτρη Στεργίου
Θα ήθελα, κατ΄αρχάς, να συγχαρώ τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στην Αιτωλοακαρνανία κυρία Σοφία Γιαννακά για την επίκαιρη ερώτησής ως ειισηγήτριας στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας για την Παιδεία, σχετικά με τη στρατηγική της Ελλάδας από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας για την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας και την ανάπτυξη των ελληνικών διδακτικών κέντρων ανά τον κόσμο. Ορθώς επεσήμανε η κυρία Γιαννακά τις προσπάθειες που έχουν γίνει από όλες τις κυβερνήσεις – και του ΠΑΣΟΚ- για την προβολή της ελληνικής γλώσσας και της ελληνομάθειας στο εξωτερικό.
Με την ευκαιρία αναφέρουμε ότι παρά το γεγονός ότι τα ελληνικά είναι μια δύσκολη και ολίγον ομιλούμενη γλώσσα, ωστόσο ελάχιστοι γνωρίζουν ότι στην Αυστραλία υπάρχουν 18 πανεπιστημιακές σχολές και 149 δημόσια σχολεία που διδάσκουν τη νεοελληνική γλώσσα, στην Ινδία δύο πανεπιστημιακές σχολές, στην Ιταλία 15 πανεπιστημιακές σχολές και τρία δημόσια σχολεία, στην Ισπανία 20 πανεπιστημιακές σχολές και τρία δημόσια σχολεία! Αλλά και στη Συρία, τη Λιθουανία, την Ιαπωνία, τη Νότιο Αφρική, τη Βενεζουέλα, τη Σλοβενία, τη Ρωσία, το Ισραήλ...
Διευθύνσεις και πληροφορίες για όλα τα ακαδημαϊκά, δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα που παρέχουν μαθήματα της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό περιέχει ο οδηγός στην αγγλική με τον τίτλο «Institutions Offering Courses of Modern Greek in Greece and abroad» (Ιδρύματα που προσφέρουν μαθήματα νεοελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και το εξωτερικό) που εξέδωσε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων του υπουργείου Παιδείας.
Ο νεοεκδοθείς οδηγός παρέχει διευθύνσεις και πληροφορίες για 303 πανεπιστημιακές σχολές σ' ολόκληρο τον κόσμο και για 269 δημόσια σχολεία, αφενός για μαθήματα «νέας ελληνικής για ξένους» που παρέχονται με οργανωμένο τρόπο στην Ελλάδα (από ακαδημαϊκούς, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς) και αφετέρου για τα πλήρη προγράμματα νεοελληνικών σπουδών, τα προσφερόμενα από πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο. Σε επίμετρο δίνονται: μικρή δειγματοληψία κοινοτικών (παροικιακών, εκκλησιαστικών κ.ά) σχολείων στην αλλοδαπή όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα, βασική βιβλιογραφία εγχειριδίων και βοηθημάτων για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας και τέλος οι διευθύνσεις των ελληνικών προξενικών αρχών στο εξωτερικό, όπου μπορούν να απευθύνουν οι ενδιαφερόμενοι τα σχετικά ερωτήματά τους.
Η νέα έκδοση αποτελεί πλήρη αναθεώρηση και συμπλήρωση της έκδοσης του 1995 με τον ίδιο τίτλο. Ο οδηγός ¬ όπως και οι δώδεκα μέχρι σήμερα εκδόσεις του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας ¬ διατίθεται μέσω του βιβλιοπωλείου της «Εστίας» ενώ το υλικό του θα είναι σύντομα προσπελάσιμο και στους επισκέπτες της ηλεκτρονικής σελίδας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας στο διαδίκτυο (http://www.greeklan/)
Δηλαδή, έξω πάμε καλά. Το πρόβλημα όμως επικεντρώνεται μέσα στη χώρα μας, όπου ήδη από το τέλος της δεκαετίας του 1970 έως σήμερα καταβάλλεται «φιλότιμη» προσπάθεια κακοποίησης της ελληνικής γλώσσας από όλες τις κυβερνήσεις, με τα γνωστά, απίστευτα για την ελληνική πραγματικότητα, προγράμματα ΜΗ διδασκαλίας της αρχαίας και της νεοελληνικής γλώσσας στα σχολεία της χώρας μας. Μάλιστα, σε ένα συνέδριο που διοργανώθηκε πρόσφατα, ο γνωστός για τις ακραίες γλωσσολογικές ιδέες του υπεραιωνόβιος (104 ετών!) ομότιμος καθηγητής κ. Εμμανουήλ Κριαράς επέμεινε στη γνωστή πρότασή του να αραιώσει ακόμα περισσότερο η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στο γυμνάσιο και το λύκειο, πρόταση που ασμένως υιοθέτησαν όλες σχεδόν οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά το 1981. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά: Οι Έλληνες μαθητές και ιδιαίτερα εκείνοι που σήμερα είναι άνω είκοσι ετών πάσχουν από ένα τραγικό λειτουργικό αναλφαβητισμό ή, καλύτερα, να μη μπορούν να καταλάβουν τι λένε … οι γονείς τους!
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι ενώ οι στις άλλες χώρες προβάλλεται και διδάσκεται ορθολογικά η αρχαία και η νεοελληνική γλώσσα, στην ίδια μας τη χώρα μας κακοποιείται στο όνομα της γνωστής πολυπολιτισμικότητας, που προωθεί ιδιαίτερα η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με αιχμή δόρατος την ειδική γραμματέα κυρία Θάλεια Δραγώνα. Το θέμα αυτό χρήζει μιας ακόμα επίκαιρης ερώτησης προς το υπουργείο Παιδείας. Αλλά, ποιος θα την κάνει…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο